Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Το Εμπορικό Σήμα ( Branding ) κατοικεί ήδη στις καρδιές των μελλοντικών πελατών σας


Ως μάρκα ( εμπορικό σήμα) ορίζεται "το όνομα, ο όρος, το σύμβολο  ή το σχέδιο, ή ένας συνδυασμός τους με σκοπό τον προσδιορισμό των αγαθών και των υπηρεσιών ενός πωλητή ή ομάδας πωλητών που θα τους διαφοροποιεί από εκείνα άλλων πωλητών.

Ως εκ τούτου πρέπει να κατανοήσουμε ότι η επωνυμία ενός αγαθού δεν εξυπηρετεί και δεν εξασφαλίζει εκ προοιμίου την τοποθέτησή του και τον εντοπισμό του στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού, αλλά πρωτίστως συμβάλει στο να πειστεί η αγορά ότι το δικό σας αγαθό το έχει ανάγκη και μόνο με αυτό θα έχει την δυνατότητα να ικανοποιήσει βασικές της επιθυμίες.

Οι στόχοι που χαρακτηρίζουν την σωστή επιλογή στην επωνυμία αγαθών περιλαμβάνουν:


  • Το μήνυμα χρηστικότητας πρέπει να επικοινωνείτε με σαφήνεια
  • Πρέπει να επιβεβαιώνετε η αξιοπιστία του αγαθού 
  • Οι επιδιωκόμενοι στόχοι της πρέπει να γίνονται και συναισθηματικά αντιληπτοί 
  • Να παρακινεί τον αγοραστή
  • Να εμπνέει πίστη στον αγοραστή 


Το επιτυχημένο branding χαρακτηρίζεται από την πλήρη κατανόηση των αναγκών και επιθυμιών των πελατών σε συνάρτηση με τις προοπτικές του αγαθού. Είναι σαφές ότι ανάλογα τη χώρα στην οποία απευθύνετε το συγκεκριμένο αγαθό οι ανάγκες των αγοραστών - εκτός των άλλων - επηρεάζονται σημαντικά από την ξεχωριστή νοοτροπία της χώρας καθώς και από τις εκάστοτε οικονομικοκοινωνικές και γεωγραφικές συνθήκες.

Δείτε το σχηματικά: Το εμπορικό σήμα του εκάστοτε αγαθού κατοικεί ήδη μέσα στις καρδιές και το μυαλό των μελλοντικών πελατών σας . Πρόκειται για το σύνολο των εμπειριών και αντιλήψεών τους, κάποια από τα οποία μπορείτε να επηρεάσετε και άλλα που δεν μπορείτε.

Ένα ισχυρό εμπορικό σήμα είναι ανεκτίμητο, καθώς η μάχη για τους πελάτες εντείνεται μέρα με τη μέρα.

Είναι σημαντικό για μια νέα επιχείρηση να επενδύσει σε χρόνο και έρευνα για τον ορισμό και την οικοδόμηση του εμπορικού της σήματος.

Το εμπορικό σήμα είναι η πηγή μιας υπόσχεσης προς του πελάτες. Είναι ένα θεμελιώδες κομμάτι της επικοινωνίας μάρκετινγκ και αδιαχώριστη προϋπόθεση για μια ελπιδοφόρα εξελικτική πορεία του αγαθού στην εκάστοτε αγορά.

Πηγήhttp://marketing.about.com/cs/brandmktg/a/whatisbranding.htm
Μετάφραση / Επεξεργασία κειμένου: Κυριακοπούλου Δώρα 

1 σχόλιο: