Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

Ποιότητα είναι αυτό που θέλει ο πελάτης!






Ο ορισμός της ποιότητας

Για την έννοια της ποιότητας, υπάρχουν διαφορετικοί ορισμοί στη βιβλιογραφία. Ευρέως ορίζεται η  ποιότητα ως ο στόχος καθώς και ο βαθμός συμφωνίας μεταξύ των απαιτήσεων και προσδοκιών του προϊόντος και των χαρακτηριστικών του. 

Στο ίδιο πνεύμα  σύμφωνα με το πρότυπο DIN EN ISO 8402 η ποιότητα ορίζεται ως εξής:
«Το σύνολο των χαρακτηριστικών μιας οντότητας από την ικανότητά του να πληρεί εκφρασμένες και συνεπαγόμενες ανάγκες».

Με τον ορισμό αυτό, όλα τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος πρέπει πληρούν τις απαιτήσεις τις οποίες και δηλώνουν.

Το πρότυπο ποιότητας DIN EN ISO 9000, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και περιγράφει την ποιότητα ως " την περιουσία ενός συνόλου συγγενικών μεταξύ τους χαρακτηριστικών ενός προϊόντος, ένα σύστημα ή μία διαδικασία για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πελατών και όλων των ενδιαφερόμενων μερών."


Παρόλα αυτά, εκτιμάται ότι κάθε χαρακτηριστικό ενός προϊόντος πρέπει να πληρεί τις απαιτήσεις ποιότητας. Την επέκταση των ποιοτικών απαιτήσεων στους πελάτες και στα ενδιαφερόμενα μέρη έρχονται να ενισχύσουν τα συστήματα ανάπτυξης και διαχείρισης της ποιότητας όπως το TQM και EFQM .

Ποιότητα 

- Η ποιότητα είναι όταν ο πελάτης έρχεται πίσω και όχι το προϊόν
- Η ποιότητα είναι η καταλληλότητα για χρήση
- Η ποιότητα είναι μια νοοτροπία
- Η ποιότητα είναι μια ιστορία χωρίς τέλος

και το σημαντικότερο το 100% της ποιότητας 
είναι πραγματικά εφικτό!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου